Lähdettiin siis lomareissulle lauantaina.  Mukanamme lähti mummun ja papan kaveri, Daniil. Danin äiti ja isä, sekä kiinanpalatsikoira Dolli, tulisivat perässä illemmalla. Tarkoituksenamme oli ajella jollekin leirintäalueelle Itä-Suomeen. Siellä oli aikomus viihtyä maanantaihin, jolloin aamusta Dani lähtisi perheensä kanssa (Dolli jäisi hoitoon meille) jatkamaan matkaa Pietariin (perillä heidän pitäisi olla viimeistään klo 12), Danin toista mummua ja pappaa, sekä isomummua katsomaan.

Leirintäalueopasta tutkailtuamme tulimme tulokseen, että suuntaisimme Haminaan (Hamina Camping Pitkähiekat) Kotkan sijasta, sillä Kotkan leirintäalueella (oikein hyvä ja viihtyisä paikka) olemme jo olleet, joten olisi kiva katsoa uutta paikkaa.
Lähellä Haminaa soittelimme leirintäalueelle ja tiedustelimme, olisiko siellä vapaita vaunupaikkoja. Paikkoja kuulemma löytyy ja alueella olisi jopa tanssit illalla, joten suuntasimme sinne.
Alueelle päästyämme, menimme ilmoittautumaan, ja sitten etsimään tilaa vaunullemme. Aikamme kierreltyämme ja katseltuamme totesimme, että taidamme jatkaa matkaa. Ensinnäkään tyhjää vaunupaikkaa ei ainakaan meidän silmiimme sattunut, eikä paikka kyllä muutenkaan ollut sellainen, johon viitsisi jäädä lapsen kanssa (näytti olevan hurjasti "laulutuulella" olevaa porukkaa). Kauniilla paikalla alue kyllä sijaitsi.
No, me sitten soittelemaan Kotkaan (Santalahti), ajattelimme, että sen paikan tiedämme, mennään sitten sinne. Sieltä löytyi ainoastaa neljä vaunupaikkaa, ja me Haminassa, eli todennäköisesti paikat olisivat menneet siksi, kun pääsisimme perille. Ei siis sinnekään.
Jälleen leirintäopas käteen ja etsimään uutta paikkaa. Seuraavaksi valittiin soittokohteeksi Virolahdelta Hurpun Tilan pihaleirintä. Paikalla oli tilaa ja ystävällinen mies toivotti meidät tervetulleeksi sinne. Mikäs siinä sitten, sinne mennään; sehän olisi vielä lähempänä rajaa, joten nuorilla olisi lyhyempi matka ajella maanantaina.
Perille päästyämme meitä vastaan ajeli mönkijällä tilan isäntä, joka lähti näyttämään paikkoja. Tuumasi, että täytellään muodollisuudet sitten vaikka huomenna ja toivotteli viihtymiset ja lähti ajelemaan pois.

Tällainen näkymä aukesi vaunultamme.

Paikka oli oikein kaunis, aivan meren rannalla. Vaunuja ja matkailuautoja oli muutamia, mutta monessakaan ei ollut asukkaita sillä hetkellä (ilmeisesti siis kausipaikkalaisia).
Asetuimme "taloksi", kasasimme vaunun teltan ja muut "mukavuudet".

Danin äiti ja isäkin saapuivat ja vietimme oikein hauskan illan grillaten ja keinutellen leikkipaikalla. Ilma oli aivan mahtava.

Paikkana alue oli kaunis ja rauhallinen, ehkä kuitenkin joitain mukavuuksia jäi kaipaamaan. Kuten esim. käsienpesupaikkaa ainoan vessan (ulko) yhteydessä, sekä lämmintä vettä astianpesupaikalle. Alueella oli ainoastaan yksi suihku, josta lämmin vesi loppui yhden suihkussaolijan jälkeen. Näistä huolimatta, jos olisi ollut kaunis ilma, olisimme viihtyneet kyllä siellä hyvin.

Kuukin ilmestyi taivaalle jossain vaiheessa.

SITTEN SE ALKOI ! Nimittäin S A D E.

Koko yön satoi, koko sunnuntain satoi, koko maanantaita vasten yön satoi.

Siellä me sitten koko sunnuntai istuttiin vaunussa ja ihmeteltiin, mitähän tässä tekisi. Välillä käytiin Haminassa kaupassa ruokaa hakemassa.
Onneksi oli televisio ja kannettava, jossa pelejä, niin ainakin Danin aika kului rattoisasti.

Kyllä tuo vaunuilu on niitä lomailu muotoja, jossa kaunis ilma on kaiken a ja o.

Välillä koitin, miten "mokkulani" pelittää noinkin syrjäseudulla. "Mokkulani" pitäisi toimia 3G-verkossa, mutta ei toiminut kuin 2G:ssä. Pääsin kyllä blogiini, mutta aika hidasta oli, joten en kiusannut Dania enempää, vaan jätin päivittämisen suosiolla nopeampaan paikkaan.

Maanantai aamuna Danin perhe sitten suuntasi auringonpaisteessa kohti Pietaria ja me Hannun kanssa ruvettiin pikkuhiljaa purkamaan leiriämme. Aluksi meillä oli ollut tarkoitus jatkaa lomailua vaunuillen, mutta päätimme kuitenkin palata kotiin. Ajattelimme, että nyt on hyvä hetki hoitaa asioita, ja aloittaa lomailu uudelleen loppuviikosta, kun on luvattu ilmojakin (en kyllä usko vielä).

Kotiin päin ajellessamme, Anjalankosken lähellä oli sattunut paha kolari, jossa toisen rekan kuljettaja oli menehtynyt.

Tämän romukasan päältä rekan "nuppi" oli lentänyt kauaksi metsään.
Taas kerran näki, kuinka vaarallista tuolla liikenteessä on!

Illalla myöhään sitten oltiin kotosalla, saunottiin ja mentiin pehkuihin.

Ei tullut matkalla otettua edes valokuvia. Niistä olisi tullut vähän yksitoikkoisia; vaunun etupää sisältä kuvattuna, vaunun takapää sisältä kuvattuna jne. joten ajattelin jättää kuvaamisen toiseen kertaan. Vielä on nimittäin kesää jäljellä ;-)